Peloton Závodu míru juniorů / Junior Peace Race peloton / Course de la Paix peloton Peloton Závodu míru juniorů / Junior Peace Race peloton / Course de la Paix peloton Peloton Závodu míru juniorů / Junior Peace Race peloton / Course de la Paix peloton Peloton Závodu míru juniorů / Junior Peace Race peloton / Course de la Paix peloton

Jste zde

Jak to začalo?

Koncem roku 1958 se rozhodli vedoucí pracovníci ministerstva všeobecného strojírenství po domluvě s pracovníky komise mládeže sekce cyklistiky ÚV ČSTV rozhodli uspořádat mládežnický cyklistický závod, který by posloužil propagaci domácích výrobců kol a velomateriálu a současně vhodnou závodní formou přitáhl k cyklistice chlapce juniorského věku. Své zde sehrál příklad Závodu míru dospělých, proto byla od počátku snaha o termínovou shodu. Finanční náklady nesli výrobci velomateriálu a ministerstvo, cyklistické oddíly pak zabezpečovaly akci po stránce pořadatelské. PODMÍNKA ÚČASTI: KOLO ČS. VÝROBY! Závod byl logicky pojmenován ZÁVOD MÍRU

Závod míru mládeže - I. ročník (1959)

HLAVNÍ ROZHODČÍ: Zdeněk Dovolil. ŘEDITEL: Alois Szekuj. Forma: Každý kraj vybral z kvalifikace 10členné reprezentační družstvo, které absolvovalo jednu ze čtyř etap. Deset nejlepších z každé etapy postoupilo do celostátního finále. 1.etapa (7.5., trať dlouhá 56 km měla podobu Cheb-Sokolov-Loket-Karlovy Vary), na startu 50 jezdců z krajů Karlovy Vary, Ústí, Plzeň, České Budějovice, KV Praha, dokončilo 44. Výsledky: 1. Jaroslav Čvančara (Lok.Beroun) 1:24:45 h (průměr 39,6 km), 2. Šebesta (Dyn.Plzeň), 3. Vávra (Lok.Ústí), 4. Kočí (Sp.Kolín), 5. Vitouš (Lok.Rakovník), 6. Sušický (Dyn.Plzeň), 7. Klementis (Sp.Mladá Boleslav), 8. Tušl (J.Písek), 9. Vondráček (Lok.Ústí), 10. Cinert (Lok.Rakovník), všichni stejný čas, spurtovalo 26 jezdců. 2.etapa (8.5., trať dlouhá 75 km měla podobu Rokycany-Zdice- -2- Beroun-Praha), na startu 50 jezdců z krajů MV Praha, Liberec, Pardubice, Hradec Králové, Jihlava, dokončilo 30. Výsledky: 1. Jan Vejběra (Sn Hradec Králové) 2:02:52 h (průměr 36,5 km), 2. Pečenka (Sp.Jihlava), 3. Machač, 4. Bursa. 5. Bytčánek, 6. Kučera (všichni AZKG), 7. Brůna (Sn Hradec Králové), 8. Kajer (AZKG), 9. Topol (Lok.Praha), 10. Brzobohatý (Motorlet), spurtovalo 24 jezdců. 3.etapa (9.5., trať dlouhá 63 km měla podobu Velké Meziříěí- Velká Bíteš-Ostrovačice-Brno), na startu 40 jezdců z krajů Brno, Ostrava, KV Bratislava, Banská Bystrica, dokončilo 34. Výsledky: 1. Jaroslav Bugner 1:43:54 h (průměr 36,3 km) 2. Kratina, 3. Štěpánek (všichni Favorit Brno), oba st.čas, 4. Koller (Lok.Zvolen) -25 s, 5. Král (Ostroj Opava) -43 s, 6. Seidl (J.Jundrov), 7. Pospíšil (Favorit Brno), 8. Nováček (Lok.Horní Heršpice), 9. Takáč (Lučenec), 10. Laga (B.Karviná), všichni st.čas. 4.etapa (10.5., trať dlouhá 69 km měla podobu Olomouc-Přerov- Hulín-Gottwaldov), na startu 46 jezdců z krajů Olomouc, Gottwaldov, Košice, Prešov, MV Bratislava, dokončilo 24. Výsledky: 1. Adolf Haizer 1:45:22 h, 2. Strečanský (oba Lok.Bratislava) -1:10 min, 3. Krovický (Gottwaldov) -1:13, 4. Knožka (Dimitrov Bratislava) st.čas. FINÁLE O VELKOU CENU ČS.PRŮMYSLU JÍZDNÍCH KOL (12.5., trať dlouhá 91 km měla podobu Frenštát-Kopřivnice-Místek-Ostrava), na startu 39 jezdců, dokončilo 29. Výsledky: 1. Vlastimil Vondráček 2:22: 53 h (průměr 38,1 km), 2. Josef Machač, 3. Jiří Kočí, 4. Bugner, 5. Strečanský, 6. Knožka, 7. Král, 8. Laga, 9. Štěpánek, 10. Čvančara, všichni st.čas. Prémie-Kopřivnice: 1. Čvančara, 2. Vitouš, 3. Kajer. Místek: 1. Kočí, 2. Kratina, 3. Húščava.

II. ročník (1960)

HLAVNÍ ROZHODČÍ: Zdeněk Dovolil. ŘEDITEL: Alois SZEKUJ. Forma: Jednotlivých etap se zúčastnila krajská družstva, jejich početnost byla dána nominačním klíčem (počet licencí, výsledky). Z každé etapy postupovalo do finále 10 nejlepších. 1.etapa (2.5. na trati Měřín-Brno, 67,5 km): Na startu 46 jezdců (Brno 25, Ústí 9, Hradec Králové 8, Jihlava 4. Výsledky: 1. Petr Vávra (Ústí) 1:32:23 h (průměr 43,7 km!), 2. Sudák, 3. Kratina, 4. Neuman, 5. Danhofer, 6. Bednář, 7. Chlup, 8. Stehlík (všichni Brno), 9. Šťastný (Terezín), 10. Štěpánek (Brno), všichni st.čas. 2.etapa (3.5. na trati Lanžhot-Bratislava, 76 km): Na startu 45 jezdců (Plzeň 11, České Budějovice a Karlovy Vary po 8, Pardubice a MV Bratislava po 7, Nitra 4). Výsledky: 1. Ivan Strečanský (Lok.Bratislava), 2. Gažo (Nové Zámky), oba 1:47:30 h (průměr 42, 7 km), 3. Štark (Rokycany) -3 s, 4. Kašpar (Dyn.Plzeň), 5. Valášek (Přelouč), 6. Pomšár (Dimitrov Bratislava), 7. Kondr (Dyn.Plzeň), 8. Vaněk (Karlovy Vary), 9. Haizer (Lok.Bratislava), 10. Jiřička (České Budějovice), všichni st.čas. 3.etapa (4.5. na trati Květná-Gottwaldov, 73 km): Na startu 43 jezdců (MV Praha 26, KV Bratislava a Gottwaldov po 7, Banská Bystrica 3). Výsledky: 1. Vladimír Novák (Tesla Praha) 1:52:41 h (průměr 38,7 km), 2. Horký (Napajedla), 3. Gráč (Trenčín), 4. Čihoský (VŠ Praha), 5. Hronek (Tesla Praha), 6. Marek (Dyn.Praha), 7. Doubek (Sp.Sokolovo), 8. Vršecký (Tesla Praha), 9. Melk (Sp.Stalingrad), 10. Bytčínek (sp.AZKG), všichni st.čas. 4.etapa (5.5. na trati Vsetín-Frýdek, 71 km): Na trati 40 jezdců (Ostrava 15, KV Praha 13, Olomouc 7, Liberec 3, Žilina 2). Výsledky: 1. Bernard Král (Ostroj Opava) 2:07:15 h (dvojnásobné stání u závor), 2. Chlustina (J.Zdice), 3. Cielecký (Stonava), -4- 4. Čvančara (Lok.Beroun), 5. Šebek (Lok.Zdice), 6. Závada (Lok.Ostrava), 7. Laga (B.Karviná), 8. Haladěj (B.Ostrava), 9. Breyer (T.Ostrava), 10. Kašpárek (Sn Frenbštát), všichni st.čas. Finále (na trati Praha-Benešov-Praha, 76 km): 1. Bernard Král 1:54:57 h, 2. Sudák, 3. Haladěj, 4. Štark, 5. Danhofer, 6. Haizer, 7. Růžička (Sl.VŠ Praha), 8. Chlustina, 9. Kondr, 10. Krejčí (J.Jundrov), všichni st.čas.

III. ročník (1961)

Forma: Stejná jako u ročníku předchozího, finále se jelo opět jako "Velká cena čs.průmyslu jízdních kol" a jeho vítěz dostal závodní kolo Favorit. 1.etapa (13.5. na trati Františkovy Lázně-Cheb-Sokolov-Loket- Karlovy Vary, délka 54 km): Na trati 43 jezdců (Západočeský a Středočeský kraj po 15, Středočeský 13), dokončilo 35. Výsledky: 1. Jiří Hybš (Spolana Neratovice) 1:14:40 h (průměr 43,3 km), 2. Háva (Dyn.Karlovy Vary), 3. Michl (Sn Varnsdorf), oba st.čas. 2.etapa (14.5. na trati Blatná-Písek-Opařany-Tábor, délka 76 km): Na trati 44 jezdců (Severomoravský 25, Západoslovenský 12, Jihočeský 7), dokončilo 39. Výsledky: 1. František Cielecký (Stonava) 1:42:10 h (průměr 44,7 km), 2. Svorada (PovážAN NOV0 mesto), 3. Pásek (NHKG Ostrava), oba st.čas. 3.etapa (15.5. na trati Třebíč-Náměšť n.O.-Rosice-Brno, délka 54 km): Na trati 44 jezdců (Jihomoravský 35, Středoslovenský 5, Východoslovenský 4), dokončilo 34. Výsledky: 1. Oldřich Bednář (Favorit Brno) 1:37:16 h (průměr 38,3 km), 2. Magda (J.Jundrov) -12 s, 3. Hutyra (Sp.Nová Ves) -48 s. 4.etapa (16.5. na trati Čáslav-Kolín-Český Brod-Praha, délka 69 km): Na startu 41 jezdců (Praha 25, Východočeský 16), dokončilo -5- 36. Výsledky: 1. Stanislav Felcman (Sp.Dobruška) 2:01:30 h (průměr 33,9 km), 2. Musich (Sp.Stalingrad), 3. Kříž (Sj Praha), oba st.čas. Finále (11.6. na trati Sobotín-Rýmařov-Bruntál-Opava, délka 84 km): Na startu 39 jezdců, dokončilo 34. Výsledky: 1. Karel Feifer (Favorit Brno) 2:17:20 h (průměr 36,7 km), 2. Antonín Kříž (Sj Praha), 3. Miloslav Marek (Dyn.Praha), 4. Jan Boček (Sp.Louny), 5. Jiří Hybš (Spolana Neratovice), všichni st.čas.

IV. ročník (1962)

Forma: Krajských kvalifikací se zúčastnilo 1523 jezdců (!), 131 se jich kvalifikovalo do 4 etap, z každé pak osm nejlepších postoupilo do finále. Finálového závodu se prvně zúčastnili cizinci, čtyřčlenná družstva NDR a Polska. 1.etapa (7.5. na trati Františkovy Lázně-Karlovy Vary, délka 56 km): Na startu 29 jezdců (Západočeský, Severočeský a Středočeský kra), nenastoupil nemocný Braun, Háva a Oncirk nebyli puštěni na start, měli koloa jiné než domácí značky! Výsledky: 1. Karel Sever 1:25:25 h (průměr 40 km), 2. Novotný (oba Dyn.Děčín), 3. Brandner (Favorit Rokycany), 4. Jánský (Sp.Plzeň), 5. Preisler (J.Mšeno), 6. Čermák (SONP Kladno), 7. Suchý (Dyn.Karlovy Vary), 8. Pichl (B.Sokolov), všichni st.čas. 2.etapa (8.5. na trati Rokycany-Praha, délka 66,6 km): Na startu 37 jezdců (Praha, Východočeský, Jihočeský kraj). Výsledky: 1. Vladimír Novák (Tesla Žižkov) 1:45:23 h (průměr 38 km), 2. Šenfeld (AZKG), 3. Krejčí (Tesla Žižkov), 4. Kajer, 5. Kádner, 6. Vachel (všichni AZKG), 7. Kudrna, 8. Rybíšek (oba Sl.VŠ Praha), všichni st.čas. -6- 3.etapa (9.5. na trati Velké Meziříčí-Brno, délka 55,4 km): Na startu 32 jezdců (Jihomoravský, Středoslovenský a Východoslovenský kraj). Výsledky: 1. Břetislav Fabián (J.Jundrov) 1:33:53 h (průměr 35,4 km), 2. Beránek (S.Syrovice), 3. Paar, 4. Fajfr (oba Favorit Brno), 5. Hutyra (T.Sp.Nová Ves), 6. Hanák, 7. Crhák (oba Favorit Brno), 8. Krejčí (Lok.Horní Heršpice), všichni st.čas. 4.etapa (10.5. na trati Olomouc-Gottwaldov, délka 65,5 km): Na trati 30 jezdců (Severomoravský a Západoslovenský kraj). Výsledky: 1. Jinřich Polášek (B.Ostrava) 1:34:17 h (průměr 41.7 km), ě. koříánek (Slezan Frýdek-Místek), 3. Laurinc (Lok.Nové Zámky), oba st.čas, 4. Psota (VŽKG) -58 s, 5. Kramář (Lok.Ostrava), 6. Tománek (B.Ostrava), všichni st.čas, 7. Horník (Lok.Bratislava) -1:43 min, 8. Katel (Sn Bratislava), st.čas. Finále (12.5. na trati Nový Jičín-Ostrava, délka 70 km): Na startu 40 jezdců, dokončilo 38, totální pasivita. Výsledky: 1. Vladimír Novák 2:05:45 h, 2. Jindřich Polášek, 3. Karel Paar, 4. Hutyra, 5. Fabián, 6. Novotný, 7. Krejčí, 8. Šenfeld, všichni st.čas.

V. ročník (1963)

1.etapa Křivoklát-Praha (kvalifikace krajů z Čech, 9.5., délka 70 km, nejlepších 16 postupuje do finále): 1. Kolbaba (Motor České Budějovice) 1:58:34 h, 2. Šejna (Tesla Žižkov) -25 s, 3. Geisler (Sp.Ostrov n.O.) -36 s. 2.etapa Žďár n.S.-Brno (kvalifikace krajů z Moravy a Slovenska, 10.5., délka 71 km, postupuje 16 nejlepších): 1. Telecký (Lok.Horní Heršpice) 2:06:25 h, 2. Fabián, 3. Černohorský (oba J.Jundrov), oba st.čas. -7- Finále (13.5. na trati Rožňava-Košice, délka 73 km): 1. Pavel Jelen (Opava), 2. Černohorský (J.Jundrov), 3. Vaněk (Mladá Boleslav), 4. Volf (VŠ Praha), 5. Crhák (Brno), 6. Czechowski (Pol.).

VI. ročník (1964) = I. ročník (1965)

I. ročník 1965 VYSVĚTLENÍ: V souladu s předpisy Mezinárodní cyklistické unie (UCI) a vzhledem k tomu, že závod byl zařazen do mezinárodního kalendáře UCI (povinnost v případě, že se na startu objevili jezdci z více než šesti zemí), bylo nutno přikročit k zásadním změnám. Interním pořadatelem bylo sice Ministerstvo všeobecného strojírenství, oficiálním však Sekce cyklistiky ÚV ČSTV. Byla zrušena povinnost startu na kolech domácí výroby, do organizace se zapojili téměř výhradně svazoví funkcionáři, "ideologem" se stal zejména trenér čs.reprezentace Jaroslav Menhart, který spolu se zkušeným rozhodčím Zdeňkem Dovolilem připravili trasu i charakter etap. TERMÍN: 12. a 13.května- HLAVNÍ ROZHODČÍ: Zdeněk Dovolil. ŘEDITEL: Miroslav Jung. ÚČAST: 48 jezdců, 12 čtyřčlenných družstev ze sedmi zemí: Rakousko, NDR, NSR, Polsko, Francie, Švýcarsko, ČSSR I., ČSSR II., Čechy, Morava, Slovensko, Severočeský kraj. 1.etapa (12.5., časovka družstev v Terezíne, 35 km): 1. Morava, 2. Polsko, 3. ČSSR II. 2.etapa (12.5., Terezín-Litoměřice-Ústí-Střekov-Litoměřice- Terezín, 52 km): 1. Ladislav Bilo (Slovensko), 2. Weichert (NSR), 3. Prchal (ČSSR II.) -3 s. Ve žlutém trikotu Bilo. 3.etapa (13.5., Terezín-Praha Strahov, 69 km): 1. Fritz Germin (Rakousko), 2. Štrupl (Čechy), 3. Huschke (NDR). Konečné pořadí: 1. Fritz GERMIN (Rakousko) 3:21:10 h, 2. Ladislav Bilo (Slovensko), 3........ Muzikář (Morava), oba -18 s, 4. Prchal (ČSSR II.) -22 s, 5. M.Svoboda (Severočeský) -32 s, 6. Weichert (NSR) -35 s, 7. Huschke (NDR) -44 s, 8. Bittner (Morava) -47 s, 9. Dorn (ČSSR II.) -48 s, 10. Guidali (Švýcarsko) -58 s, 11. Štrupl (Čechy) -1:15 min, 12. A.Svoboda (ČSSR II.) -1:37, 13. Werner (NDR) -1:46, 14. Dupontreue (Francie), 15. Kluj (Polsko), oba -1:50, 16. Köchli, 17. Jordi (oba Švýc.), oba -2: 03, 18. Groch, 19. Sobek (oba ČSSR I.), oba -2:08, 20. Kolář (Morava) -2:15. Družstva: 1. ČSSR II. (Jiří Prchal, Jiří Dorn, Aleš Svoboda, Jindřich Marek-trenér Zdeněk Rázek) 11:00,04 h, 2. Morava -16 s, 3. Švýcarsko -1:55 min, 4. NSR -5:10, 5. NDR -5:21, 6. Severočeský kraj -5:59, 7. Rakousko -7:46, 8. Čechy -9:00, 9. ČSSR I. -11:32, 10. Polsko -11:38. Budoucí slavní účastníci: Janusz KIERZKOWSKI (Polsko) - mistr světa na 1 km v roce 1973, Thomas HUSCHKE (NDR) - mistr světa ve stíhacím závodě amatérů - 1975.

VIII. ročník (1966) = II. ročník

1966 FORMA: Cyklistické omnium, výsledky byly bodovány (1.místo - 1 bod, 2.místo-2 body atd.), vítězem se stal závodník s nejnižším počtem bodů. TERMÍN: 7.- 9.května. HLAVNÍ ROZHODČÍ: Zdeněk Dovolil. ŘEDITEL: Miroslav Jung. ÚČAST: 17 tříčlenných družstev (celkem 51 závodníků) z devíti zemí (ČSSR, Polsko, NDR, NSR, Rakousko, Jugoslávie, Francie, Švédsko, Irsko). 1.etapa (7.5., 500 m s letmým startem v Praze na Strahově): 1. Werner Otto (NDR) 32,31 s, 2. Vlček 32,73 s, 3. Krzysztof Stec (Pol.) 32,95. Použito elektrické časomíry (fotobuňka). 2.etapa (7.5., závod do vrchu v Praze na trati Dlabačov-Strahov): 1. Rudolf Labus 2:05,7 min, 2. Strenger (NDR) 2:05,9, 3. Hrouda 2:07,2. Ve žlutém trikotu Strenger. 3.etapa (8.5., kritérium na Smíchovš v Praze, 50 kol): 1. Jacques Mourioux (Fr.) 24 bodů, 2. Hladík 11, 3. Otto (NDR) 10. Lídr měl defekt a ztratil 1 okruh. Ve žlutém trikotu Hladík s náskokem 17 bodů před Kohoutem. 4.etapa (9.5., Křivoklát-Praha, 69 km): 1. Rudolf Labus 1:53:35 h, 2. Prchal, 3. Otto (NDR), všichni st.čas. Dojezd na stadionu v Edenu před dojezdem etapy Závodu míru. Konečné pořadí: 1. Petr Hladík 21 bodů (7-7-2-5), 2. Werner Otto (NDR) 37 (1-30-3-3), 3. Jiří Prchal 44,5 (12-5,5-25), 4. Antonín Štrupl 48, 5. Krzyszof Stec (Pol.) 54, 6. Vladimír Kohout 55. Budoucí slavní účastníci: Werner Otto (NDR)-mistr světa v závodě tandemů.

Změna názvu a termínu = zánik

Pod tlakem vládních úředníků a finanční reality souhlasili čelní svazoví funkcionáři s tím, aby v budoucnu domácí závod nejlepších juniorů dostal název "Mezinárodní Trofej Favorit". Proč? Květnový termín byl prý časný, nedopřával dostatek času k přípravě. Navíc květnový termín způsobil, že Závod míru mládeže byl v přílišném mediálním stínu Závodu míru dospělých. Tradice však byla převzata, takže nově vzniklý závod byl označován jako IX.ročník! Konal se ve dnech 25.-28.6.1967 (Okruh v Hrádku u Rokycan, 60 km - Časovka Rokycany-Plzeň-Božkov-Rokycany, 28 km - Plzeň-Cheb, 114 km - Kritérium v Chebu v Gottwaldových sadech, 50 km). Pořadatelem byl Národní podnik Eska Cheb ve spolupráci se závodem Favorit Rokycany. Zahraniční účast byla slabá (NDR, Polsko, Rakousko), vyhrál W.Wesemann (NDR) s náskokem 4:49 min, nejlepší démácí závodník: 3. Jaroslav Volráb (Škoda Plzeň) -6:24.

Tags: 

Theme Danland modified and web mastered by Vojtěch — 2011. Facebook: Závod míru juniorů